elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Czwartek 21.11.2024
Jesteś tutaj:

Skargi i Wnioski

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postepowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.  z 2017r., nr 30, poz.1257 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., nr 5, poz. 46 ). 

 


ROZDZIAŁ I: SPRAWY OGÓLNE

 


§ 1

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej gwarantuje prawo składania skarg i wniosków do Dyrektora Szkoły Podstawowej w Kowalach:

- pracownikom szkoły,

- rodzicom wychowanków,

- Radzie Rodziców Szkoły Podstawowej w Kowalach

- organizacjom społecznym

- innym osobom prawnym i fizycznym.

§ 2

Rodzice mają prawo zgłaszać uwagi na temat funkcjonowania szkoły z zachowaniem drogi służbowej: nauczyciel – dyrektor -  organ prowadzący – organ nadzorujący.

§ 3

Do rejestru nie zapisuje się skarg, które nie zawierają imienia nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, czyli anonimów.                                                                    

§ 4

Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kowalach.

 


ROZDZIAŁ II: SKARGI I WNIOSKI

 


§ 5

1. Przedmiotem skargi może być:

- zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników pedagogicznych oraz obsługi,

- naruszenie praw i godności osobistej wychowanka,

- naruszenie strefy bezpieczeństwa wychowanka,

- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

2. Przedmiotem wniosku mogą być sprawy, które dotyczą:

- usprawnienia i ulepszenia organizacji pracy przedszkola,

- zapobiegania nadużyciom,

- polepszenia zaspokajania potrzeb wychowanków przedszkola.

 


§ 6

Jeżeli dyrektor szkoły, który otrzymał skargę, nie jest właściwym organem do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym równocześnie skarżącego albo wskazać mu właściwy organ.

 


§ 7

1. Dyrektor szkoły powinien załatwić skargę lub wniosek bez zbędnej zwłoki, nie  później jednak, niż:

- do czternastu dni,

- do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające,

- do dwóch miesięcy, gdy skarga/wniosek jest szczególnie skomplikowana

2. O sposobie rozpatrzenia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego lub wnioskującego.

3. W razie niezałatwienia skargi lub rozpatrzenia wniosku w terminie określonym w ust.1 stosuje się odpowiednio:

- dyrektor szkoły obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy; ten sam obowiązek ciąży na dyrektorze w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od dyrektora.

- na niezałatwienie skargi lub wniosku w terminie określonym w ust.1 lub ustalonym w myśl ust.3 pkt.1, stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia do organu prowadzącego lub do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

 


§ 8

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawiera:  pieczęć szkoły, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis i pieczęć służbową osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

 


§ 9

1. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrywania uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wskazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, dyrektor szkoły może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.

2. O załatwieniu w sposób określony w ust.1 skargi wniesionej ponownie, dyrektor szkoły zawiadamia organ prowadzący lub organ nadzoru pedagogicznego.

 


ROZDZIAŁ III: PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

 


§ 10

1. W Szkole Podstawowej w Kowalach przyjmowaniem skarg i wniosków zajmuje się sekretariat szkoły.

2. Czas przyjmowania skarg jest związany z harmonogramem pracy sekretariatu.

§ 11

1. Skargi i wnioski składane w Szkole Podstawowej w Kowalach oraz związane z nimi pisma i dokumenty rejestruje się i przechowuje w sekretariacie szkoły.

2. Rejestracją i przechowywaniem skarg i wniosków zajmuje się pracownik sekretariatu.

§ 12

1. Rejestr skarg i wniosków uwzględnia następujące rubryki:

- Liczba porządkowa.

- Data wpływu skargi.

- Data rejestrowania skargi.

- Adres osoby bądź instytucji wnoszącej skargi.

- Informacja na temat, czego dotyczy skarga.

- Termin załatwienia skargi.

§ 13

2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą maila lub ustnie.

3. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, Dyrektor sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

                   

ROZDZIAŁ IV: ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW

 


§ 14

Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

 


§ 15

Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, Dyrektor szkoły do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień do:

- Rady Pedagogicznej

- Rady Rodziców

- Pracowników administracyjno-obsługowych szkoły

- innych organów w zależności od rodzaju skargi lub wniosku.

 


§ 16

Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, Dyrektor szkoły rozpatruje skargę lub wniosek należący do jego właściwości, a pozostałe niezwłocznie przekazuje, nie później  niż w terminie 7 dni, właściwym organom, przesyłając odpis lub kopię skargi lub wniosku i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.

 


ROZDZIAŁ V: POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 


§ 17

Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków sprawuje Dyrektor Szkoły Podstawowej  w Kowalach

§ 18

W sprawach dotyczących przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków, o których nie traktują niniejsze Procedury stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu postępowania administracyjnego.

 

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa w Kowalach
Odpowiadający za treść: Elwira Stoklasa
Wprowadził informację: Elwira Stoklasa
Edytował informację: Elwira Stoklasa
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 17.10.2022
Data udostępnienia informacji: 17.10.2022
Data ostatniej aktualizacji: 17.10.2022
Liczba wyświetleń: 207
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
17.10.2022
11:38:41
edycja
Elwira Stoklasa
Skargi i Wnioski
17.10.2022
11:37:09
edycja
Elwira Stoklasa
Skargi i Wnioski
17.10.2022
11:33:19
dodanie
Elwira Stoklasa
Skargi i Wnioski